Obecná charakteristika MŠ
Objekt mateřské školy byl postaven v roce 1974. Je umístěna na klidném místě v areálu Zámeckého parku. V něm je umístěna mateřská škola, školní jídelna, školní družina, první třída základní školy a plynová kotelna. Mateřská škola je přízemní budova s rozlehlou zahradou osázenou množstvím vzrostlých stromů, keřů a květin. Blízko areálu mateřské školy je víceúčelové a fotbalové hřiště.
V letech 2015 – 2017 byla provedena rozsáhlá rekonstrukce tříd, střechy a fasáda celého objektu.
Mateřská škola je trojtřídní s celodenním provozem a kapacitou mateřské školy 70 dětí.
Charakteristika vzdělávacího programu
Školní vzdělávací program má název „Od podzimu do léta, naše školka rozkvétá“ a jeho mottem je: „Dítě není nádoba, kterou je výchovou třeba naplnit, ale květina, kterou má naše výchova zušlechtit“.
Záměr mateřské školy
Záměrem mateřské školy je využití přírodního prostředí k upevňování zdraví, poznatků a obohacování citových prožitků. Základním cílem je rozvoj samostatnosti, tvořivosti a zdravého sebevědomí jako základu pro vzdělávání a seberealizaci všech dětí. Mateřská škola bude doplňovat rodinnou výchovu a v úzké vazbě na ní vytvářet dítěti prostředí s dostatkem mnohostranných a přiměřených podnětů k jeho aktivnímu rozvoji a učení.
Hlavní myšlenky programu:
- Rozvoj vzdělávání dětí prostřednictvím prožitků a praktických zkušeností.
- Podpora rozvoje sociálně kulturních postojů, vedení dětí k soudržnosti, přátelství a porozumění.
- Vedení dětí ke zdravému životnímu stylu a environmentálnímu cítění.
- Vedení dětí k přiměřené fyzické, psychické i sociální samostatnosti a základům kompetencí důležitých pro jeho další rozvoj, učení, život a vzdělávání do konce předškolního období v rozsahu individuálních osobních předpokladů dítěte.
- Vytváření vhodných podmínek k prožití klidného, radostného a na poznatky bohatého období této důležité vývojové etapy v souladu se školním vzdělávacím programem.
- Nabídka přitažlivého a podnětného prostředí, které napomáhá k realizaci spontánních, řízených i nadstandardních aktivit.
Prostředky k naplňování cílů:
- Práce na principu vzájemného partnerství a respektu.
- Harmonická komunikace mezi dětmi a zaměstnanci mateřské školy.
- Možnost seberealizace.
- Úsilí pedagogického sboru o naplňování potřeb dítěte.
- Dodržování obecných pedagogických zásad.
- Dodržování společně stanovených pravidel.
- Kvalitní a široká nabídka aktivit a činností.
- Společné chvíle v estetickém a tvůrčím prostředí.
Zde jsou ve formátu .pdf ke stažení další podrobné instrukce pro zákonné zástupce (208.62 kB).