Školní poradenské pracoviště spadá do oblasti poradenských služeb ve škole. Program pedagogického poradenství zpracovává a aktualizuje tým pracovníků školy:
výchovný poradce: Mgr. Jan Ambrož
učitel-metodik pro přípravu školního vzdělávacího programu: Mgr. Ivana Jelínková
školní metodik prevence: Mgr. Monika Pelánová
Standardní činnosti školního poradenského pracoviště
Standardní činnosti poradenských pracovníků školy zahrnují služby, které jsou poskytovány žákům, jejich zákonným zástupcům a pedagogickým pracovníkům. Podmínkou pro poskytnutí školní poradenské služby nezletilému žákovi je informovaný souhlas jeho zákonných zástupců. Souhlasu zákonného zástupce není třeba v případech, kdy je ohroženo duševní nebo tělesné zdraví žáka nebo osob v jeho okolí a v případech, kdy soud požádá o psychologické vyšetření žáka.
Náplň činnosti jednotlivých poradenských pracovníků ŠPP
konzultační hodiny kdykoli po předchozí domluvě
kontakt: Mgr. Jan Ambrož – 605 722 411
Náplň práce výchovného poradce
Výchovný poradce vykonává činnosti poradenské, koordinační, informační a metodické.
Poradenské činnosti
- spolupráce se školskými poradenskými zařízeními (pedagogicko -psychologická poradna, speciálně pedagogické centrum) a středisky výchovné péče při zajišťování poradenských služeb přesahujících kompetence školy
- vyhledávání a orientační šetření žáků, jejichž vývoj a vzdělávání vyžadují zvláštní pozornost a příprava návrhů na další péči o tyto žáky
- zajišťování nebo zprostředkování diagnostiky speciálních vzdělávacích potřeb (vstupní a průběžné) a intervenčních činností pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
- příprava podmínek pro integraci žáků se zdravotním postižením ve škole,
- koordinace poskytování poradenských služeb těmto žákům školo a školskými poradenskými zařízeními a koordinace vzdělávacích opatření u těchto žáků
- kariérové poradenství a poradenská pomoc při rozhodování o další vzdělávací a profesní cestě žáků a individuální poradenství v této oblasti (ve spolupráci s třídním učitelem, zákonnými zástupci žáků)
Metodické a informační činnosti
- zprostředkování nových metod pedagogické diagnostiky a intervence
- metodická pomoc pedagogickým pracovníkům školy v otázkách kariérového rozhodování žáků, integrace, individuálních vzdělávacích plánů, práce s nadanými žáky apod.
- vedení písemných záznamů umožňujících doložit rozsah a obsah činnosti výchovného poradce, navržená a realizovaná opatření
školní metodik prevence: Mgr. Monika Pelánová
konzultační hodiny kdykoli po předchozí domluvě
kontakt: 374 792 590
Náplní práce školního metodika prevence
Školní metodik prevence vykonává činnosti metodické, koordinační, informační a poradenské.
Metodické a koordinační činnosti
- tvorba preventivního programu školy
- realizace aktivit školy zaměřených na prevenci záškoláctví, závislostí, násilí, vandalismu, sexuálního zneužívání, zneužívání sektami, prekriminálního a kriminálního chování, rizikových projevů sebepoškozování a dalších sociálně patologických jevů
- metodické vedení činnosti pedagogických pracovníků školy v oblasti prevence sociálně patologických jevů
- vyhledávání problémových projevů chování, preventivní práce s třídními kolektivy
- příprava aktivit zaměřených na zapojování multikulturních prvků do vzdělávacího procesu a na integraci žáků/cizinců
- koordinace spolupráce školy s orgány státní správy a samosprávy, mající v kompetenci problematiku prevence sociálně patologických jevů
- vedení písemných záznamů umožňujících doložit rozsah a obsah činnosti školního metodika prevence, navržená a realizovaná opatření
Informační činnosti
- zajišťování a předávání odborných informací o problematice sociálně patologických jevů, o nabídkách programů a projektů, o metodách a formách specifické primární prevence pedagogickým pracovníkům školy
Poradenské činnosti
- poskytování poradenských služeb žákům s rizikem či projevy sociálně patologického chování a jejich zákonným zástupcům, případně zajišťování péče odpovídajícího odborného pracoviště
spolupráce s třídními učiteli při zachycování varovných signálů spojených s možností rozvoje sociálně patologických jevů u jednotlivých žáků a tříd